Sunday, June 13, 2010

Hasbi Needs Help


Saya ada mendengar, kes seorang pelajar batch 4, yang memerlukan sejumlah wang untuk bayaran pampasan selepas terlibat dalam sebuah kemalangan. Baru-baru ini, saya dengar kutipan wang masih belum mencukupi. Waktu itu, saya fikir sebab kenapa kutipan masih kurang, adalah kerana tak ramai yang tahu hal sebenarnya. Tak ramai juga yang tahu pun, berapa sebenarnya jumlah yang diperlukan untuk membantu saudara tadi.

Kita tak boleh bergantung pada gossip. Saya ada merancang untuk menemuramah pelajar tersebut, untuk menjelaskan pada orang ramai, apa yang sebenarnya terjadi. Tapi sebaliknya, saya mendapat link, penceritaan sudut pandangan pertama pelajar tersebut dalam satu blog. 

Sekarang, bila kita semua sudah tahu apa sebenarnya berlaku, maka bantulah. 



Jumlah Yang Diperlukan

4lakhs duit pampasan dan approximately another 1 lakh for the medical bills. One night stay at ICU will be 10,000 rupees tak termasuk MRI + CT Scan + External Medicine. Jumlahnya menjadi lebih kurang 5 lakhs.



Jumlah sumbangan BERSIH setakat ini: Rs190,000
Jumlah yang masih diperlukan: Rs310 000



Bantuan dan sumbangan dalam meringankan beban yang ditanggung ini tidak mungkin mampu untuk ana membalasnya, ana doakan agar segala jasa kalian dibalas dengan kasih sayang-Nya yang tidak terjangkau pun di fikiran kita.



Artikel ditulis oleh :  Tuan Mohd Amirul Hasbi bin Tuan Pail
Edit Oleh : 

No comments: